LEVINE

Les LEVINE

(born 1936; lives in New York) has conceived of a work which he entitles « Auction. » Five museum staff members with instamatic cameras were instructed to take 20 pictures of anything which interested them in the museum for the period of a week preceding the exhibition. The resulting photographs were mounted and auctioned off the night of the opening, October 31, at 6 o’clock. The same staff members then shot 20 more photographs each of the auction, and those photographs are on view for the duration of the exhibition. Levine, who is interested in the software aspects of art and in « making energy flow », explains, « what you get in the long run is a whole group of events for the sole purpose of making something happen: The group of events not the photographs, constitutes the piece. »

(né en 1936, vit à New York) a imaginé une pièce qu’il a intitulée « Auction » (enchère). Il a été demandé à cinq employés du musée de prendre 20 photographies avec un instamatic, de quoi que ce soit qui les intéresse dans le musée,. Les photographies, prises durant la semaine qui a précédé l’exposition, ont été installées et mises aux enchères le soir du vernissage, le 31 octobre, à 18 heure. Ces mêmes employés ont ensuite chacun pris 20 autres photographies de la vente aux enchères, et ces photographies étaient visibles pendant toute la durée de l’exposition. Levine, qui s’intéresse à l’aspect « software » de l’art et à « faire circuler l’énergie », explique : « ce que vous obtenez sur le long terme est un ensemble d’événements dont l’unique but est de faire en sorte que quelque chose arrive : l’ensemble des événements et non les photographies, forme la pièce. »

audio extrait du vinyle de 1969